Toimintakertomus 2015

Sorvan kyläyhdistys

Sorvan kyläyhdistys ry

Toimintakertomus 2015

Johtokunnassa olivat puheenjohtajana Jarno Antikainen, varapuheenjohtajana Maria Antikainen, sihteerinä Sinikka Piittala, rahastonhoitajana Teuvo Piirainen, jäseninä Tapio Paukku ja Pirkko Isola, ja varajäseninä Lea Mäkelä ja Kirsi Erasvuo. Johtokunta kokoontui kuutisen kertaa.

Yhdistys järjesti lukuisia omia tapahtumia ja osallistui myös muihin tapahtumiin:

• 7.3. pidimme talvitapahtuman Riihilahdessa.
  • 12.4. oli yhdistyksen kevätkokous.
  • Yhdistys tarjosi makkaraa ja muuta syötävää Sorvankylän lapselliset -Facebook-ryhmän organisoimassa leikkikentän kevätkauden avajaisissa huhtikuussa.
  • Yhdistys myi leivonnaisia eläkeläisten myyjäisissä Kerholassa. Kiitos talkoolaisten, kassa karttui komeasti.
  • 3.5. oli siivoustalkoot Riihilahdessa ja jätepisteellä. Riihilahdesta vietiin peräkärryllinen roinaa kaatopaikalle ja jätepiste saatiin siistiksi.
  • Toukokuussa yhdistys osallistui myös Messut Nokialla -tapahtumaan jäähallissa yhdessä muiden kylien kanssa. Kävijöitä oli runsaasti ja kaupaksi saatiin yksi T-paita.
  • 10.6. laulettiin Riihilahdessa perinteisessä yhteislauluillassa Tauno Honkalan johdolla. Tupa oli täynnä väkeä.
  • Heinäkuussa yritettiin järjestää kesäteatteriretkeä, mutta se jouduttiin perumaan osallistujapulan vuoksi.
  • 19.7. seilattiin Sorvan vesillä Sorvan kalastusosakaskunnan ja kyläyhdistyksen yhteisellä risteilyllä. Osallistujia olikin varsin mukavasti.
  • 14.8. Riihilahdesta tuli osa Ranskaa, kun perinteisessä teemaillassa nautittiin ranskalaishenkisestä ruuasta ja kuunneltiin kuvakertomusta ja musiikkia Ranskasta.
  • Elokuussa alkoi myös yhdistyksen oma salivuoro Tervasuon koulun liikuntasalissa. Salivuorolla kävi yleensä ainakin muutama perhe.
  • 8.9. maastouduimme sieniretkelle asiantuntija Lasse Kososen johdolla. Osallistujia oli mukavan paljon, sieniä ei sääolojen vuoksi niinkään.
  • 18.10. oli yhdistyksen syyskokous.
  • Joulu tuli Sorvaan 28.11. pikkujoulujen ja joulumyyjäisten muodossa. Kävipä paikalla myös joulupukkikin.

“Tyttökerho” kokoontui Riihilahdessa kevätkaudella joka toinen viikko. Paikalliset tie- ja vesiosuuskunnat pitivät lukuisia kokouksia Riihilahdessa. Pirkan opistolla oli Riihilahdessa risukurssi, reaktiivivärjäyskurssi ja joulukoristekurssi. Riihilahdessa järjestivät tapahtumia myös perhepäivähoitajat, FC Nokia, Nokian KRP ja muutamat yksityishenkilöt. Yhdistyksen teltta oli vuokralla ainakin kahdesti. Riihilahdesta kaadettiin muutamia puutarhurin osoittamia puita polttopuiksi.

Kyläyhdistys osallistui myös Nokian kylien kokouksiin. Kyläyhdistykselle ryhdyttiin toteuttamaan uusia verkkosivuja yhdessä muiden kylien ja kaupungin kanssa.

Kyläyhdistys tiedotti asioistaan verkkosivuillaan, Facebook-sivullaan, kylän ilmoitustauluilla, koteihin jaetuilla tiedotteilla, sanomalehdissä ja verkon menotietosivuilla. Myös Sorvan kylän lapselliset -Facebook-ryhmässä oli toimintaa.

Yhdistyksen jäsenmaksu vuonna 2015 oli 5 €/jäsen, kannatusjäseniltä 50 €.

Muita tuloja yhdistys sai mm. jäsenmaksuista, kaupungin toiminta-avustuksista, myyjäisistä ja eläkeläisille ja kalastuskunnalle tarjotuista kahvituspalveluista.

Kyläyhdistys myönsi 50 € stipendin Emäkosken koulun kautta sorvalaiselle oppilaalle. Stipendin sai Eveliina Katajisto.